بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
با صرف ۱۰۰ ثانیه در روز درآمدی جدید داشته باشید
چهار شنبه 29 فروردين 1397 ساعت 1:27 | بازدید : 392 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

با صرف ۱۰۰ ثانیه در روز درآمدی جدید داشته باشید
لینک کانال: https://t.me/joinchat/AAAAAE8-y_m8WfLQHWsbEg

جهت پاسخگویی به سوالات شما و رفع ابهام با ایدی من در ارتباط باشید
https://t.me/hafdadsi
لینک ثبت نام :
http://7030.ir/r/gstar


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


5 نکته که نشان می‌دهد یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای خلاف می‌کند
دو شنبه 23 اسفند 1395 ساعت 17:26 | بازدید : 760 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

5 نکته که نشان می‌دهد یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای خلاف می‌کند

بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چند سطحی (MLM) کسب‌و‌کاری جوان در جهان اما کمی قدیمی‌تر نسبت به آنچه در ایران رواج یافته است، به شمار می‌رود. این نوع بازاریابی که از نظر بسیاری تحلیلگران همان راه و روش هرمی است، هنوز در دنیا بحث‌برانگیز است.
امتیاز خبر: 72 از 100 تعداد رای دهندگان 3583
ماهنامه صنعت و توسعه: بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چند سطحی (MLM) کسب‌و‌کاری جوان در جهان اما کمی قدیمی‌تر نسبت به آنچه در ایران رواج یافته است، به شمار می‌رود. این نوع بازاریابی که از نظر بسیاری تحلیلگران همان راه و روش هرمی است، هنوز در دنیا بحث‌برانگیز است. برخی آن را غیرقانونی می‌خوانند و حتی در بسیاری کشورها همچون چین فعالیت این شرکت‌ها ممنوع است.

اگر گشتی در اینترنت بزنید شمار بسیاری از مطالبی را می‌بینید که نسبت به بازاریابی شبکه‌ای هشدار می‌دهند. در بسیاری از این نوشته‌ها فرقی بین بازاریابی شبکه‌ای و فعالیت هرمی غیرقانونی وجود ندارد و بسیاری از کارشناسان نیز نتیجه گرفته‌اند بازاریابی شبکه‌ای نیز با مشکلات شرکت‌های هرمی مواجه است و در نهایت مشتریان خود را به همان پرتگاهی می‌برد که شرکت‌هایی نظیر گلدکوییست برده‌اند.

در واقع تنها تفاوتی که بین بازاریابی شبکه‌ای و فعالیت‌های هرمی بیان می‌شود این است که در اولی کالای واقعی خریدوفروش می‌شود و بازاریاب‌ها برای این کالاها مشتری پیدا می‌کنند اما در هرمی‌ها تنها زیرشاخه‌سازی اهمیت دارد و عمل اقتصادی واقعی انجام نمی‌گیرد.

اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که بسیاری از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در پوشش فروش کالا همان کاری را می‌کنند که شرکت‌های هرمی انجام می‌دهند، یعنی فریب مشتریان و در نهایت رها کردن افرادی که در شاخه‌های پایین قرار دارند با ضرر هنگفت به نفع سرشاخه‌هایی می‌شود که پول زیادی به جیب می‌زنند.
5 نکته که نشان می‌دهد یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای خلاف می‌کند(بهنام)

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چند سوال مهم قبل از پیوستن به شرکت های بازاریابی شبکه ای
یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 ساعت 1:29 | بازدید : 2284 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 چند سوال مهم قبل از پیوستن به شرکت های بازاریابی شبکه ای

با توجه به اعطای مجوز بازاریابی شبکه ای به شرکت های «بازاریابان ایران زمین، بازاریابان تلکا، ابر تجارت کهکشان، تلاشکاران سرمایه وزین ،بادران گستر و خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز» توسط وزارت صنعت معدن و تجارت، این تجارت ( بازاریابی شبکه ای) در کشور ما رو به رشد می باشد. و شرکت ها برای جذب بازاریابان تبلیغات وسیعی را آغاز نموده اند.برخی از شرکتها در تبلیغات خود به موفقیت صد در صدی در بازاریابی شبکه ای اشاره کرده اند، اما باید بدانید که در این کسب و کار نیز مانند هر کسب و کار دیگر برای دست یابی به موفقیت نیاز به فاکتورهای خاصی می باشد. برخی از عوامل موفقیت در این حرفه اکتسابی بوده و برخی بر اساس کار مداوم و کسب تجربه به دست می آیند.

در اینجا قصد داریم از شما درخواست نماییم که قبل از پیوستن به این شرکت ها با طرح چند سؤال ساده توانایی خود را به عنوان یک بازاریاب موفق بسنجید و بعد از این که از توانایی خود مطمئن شدید نسبت به آغاز فعالیت خود در این حرفه اقدام نمایید :

 آیا از توانایی فروش برخوردار می باشید؟

بعضی از افراد به صورت ذاتی یک فروشنده ی خوب می باشند و یا مهارت های لازم را برای این کار به دست می آورند. این افراد انسان های برون گرا و مهربانی می باشند که قدرت خوبی برای سخن گفتن در بین عموم مردم را دارند و از انگیزه و اعتماد به نفس بالایی برخوردار می باشند.بازاریابی شبکه ای مانند هر حرفه ی دیگری فرصتی را برای پیشرفت و رشد مهارت های شخصی و شغلی ارائه می کند؛ اما باید این را مدنظر قرار داد که موفقیت در این کسب و کار مستلزم تلاش و صرف زمان است. قبل از آغاز فعالیت، لازم است که با کسانی که در این حرفه به موفقیت دست یافته اند، مشورت کرد و از تجربه های آنها استفاده نمود.

 آیا محصولی که شرکت برای فروش ارائه می دهد، همان محصولی است که شما هم به استفاده از آن نیازمند بوده و توانایی فروش آن را دارید؟

اگر افرادی که به فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای می پردازند اعتقاد به نحوه فعالیت تجاری  و محصولات شرکت داشته باشند، تقریباً بیشتر کار فروش خود را انجام داده اند. یک محصول خوب و مناسب همواره مشتری های زیادی خواهد داشت و نیاز به صرف انرژی و وقت زیادی برای متقاعد نمودن افراد برای خرید آن محصول نیست، وقتی خود شما تمایلی به خرید و استفاده از محصولی را نداشته باشید مسلماً فروش آن برایتان کار بسیار دشواری می باشد.

 آیا شرکت قابل اعتماد می باشد؟

تنها به این که یک شرکت خود ادعا می کند که مجوز بازاریابی شبکه ای را کسب کرده است، اعتماد و اکتفا ننمایید، حتماً در رابطه با طرح و نحوه پورسانت دهی و نوع محصولات شرکت تحقیق نمایید. و جهت اطمینان از اصالت مجوز بازاریابی شبکه ای می توانید به سایت های www.asnaf.ir و یاwww.iranhoshdar.ir مراجعه نمایید. و از قانونی بودن فعالیت این شرکت ها اطلاع حاصل فرمایید.

 آیا طرح در آمد زایی شرکت یک طرح هرمی می باشد؟

طرح و دسیسه های هرمی اغلب قصد دارند، خود را مشابه طرح های سالم بازاریابی شبکه ای نشان دهند. مهمترین مشخصه طرح های هرمی این است که درآمدزایی در این سیستم ها عمدتاً بر اساس جذب سایر افراد  صورت می گیرد  و همچنین باید برای عضویت در آن شرکت هزینه ای پرداخت نمایند. در وهله ی اول، سود شما باید از فروش خدمات و محصولات به استفاده کنندگان واقعی به دست آید، فرقی ندارد که شما خودتان این محصولات را به فروش برسانید یا افرادی که آنها را جذب کرده اید محصولات را بفروشند.

5 .آیا با پیوستن به شرکت خطر زیان مالی برای شما وجود دارد ؟

بررسی کردن سیاست باز خرید شرکت بسیار با اهمیت است، زیرا اگر شما تصمیم به خارج شدن از شرکت گرفتید، از حق و حقوق تان آگاه خواهید شد، اگر یک نفر تصمیم به خروج از شرکت گرفت، موجودی ها و کمک های خریداری شده برای فروش در طول 12 ماه گذشته را به حداقل 90% قیمت خرید بازخرید کند. 
توجه به موارد ذکر شده و به کار بستن نکات کلیدی می تواند در پیشبرد اهداف اشخاصی که خواستار فعایت تجاری در سیستم های بازاریابی شبکه ای سالم هستند، راهگشا باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


تیم مدیریتی یک شرکت خوب
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:14 | بازدید : 914 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

تیم مدیریتی یک شرکت خوب

کالاهای با کیفیت بالا: وقتی پای کیفیت کالاها یا ارزش خدمات به میان می آید،شرکت ها نیاید در این مورد خست به خرج دهند. شما باید خودتان مشتاق به خرید کالاهای شرکت یا استفاده از خدماتش باشید، ولو اینکه عضو شرکت نباشید. بی تردید انتظار این را دارید که کالاها و خدمات به قیمت منصفانه ای به شما ارائه شود و به نوعی شامل قانون بازپس باشد. تیم مدیریتی باید مشتاقانه از چنین مسائلی حمایت کند 

جوگیر نکردن مشتریان با وعده های درآمد: اگر اعضای تیم مدیریتی به شما این وعده را دادند که بعد از ورود به شرکتشان ثروتمند می شوید، فرار را برقرار ترجیح دهید! نه تیم مدیریتی شرکت و نه مواد و مصالح بازاریابی و آموزشی شرکت نباید مدعی این باشد که شرکت پتانسیل درآمد مشخصی دارد که در هر صورت قطعا به آن می رسید.

اصرار بر خرده فروشی: تیم مدیریتی که بیشتر مایل است شما را ترغیب به خرید کالا ها و استفاده از خدمات شرکت کند تا اینکه به شما کمک کند کالاها و خدمات شرکت را به مصرف کنندگان بیرونی بفروشید تصور غلطی دارد.

عدم الزام مشتری به خریدن فهرستی از اقلام مشخص: از شرکت هایی که شرط ورود شما را خریدن «حداقل میزان کالا» یا «فهرستی از اقلام» می دانند بر حذر باشید. چنین شرکت هایی شبه پیرامیدی هستند، ولو اینکه برای خالی نبودن عریضه کالاهایی هم داشته باشند.

سیاست بازخرید کالا: بعضی از توزیع کنندگان ممکن است قصد خاتمه همکاری با شرکت را داشته باشند؛در چنین حالتی، شرکت باید از باز پس گرفتن کالاهای قابل فروش مجدد حمایت کند

پرداخت به موقع کمیسیون مشتریان: بعضی از شرکت ها کمیسیون فروش مشتریان را هفتگی پرداخت می کنند و بعضی ها ماهانه. برنامه پرداختشان مهم نیست، مهم پرداخت به موقع آن توسط تیم مدیریتی منصف است. تیم های مدیریتی مه به رعایت این اصول پایبندند، همگام به اهداف توزیع کنندگان و همچنین در چارچوب قانون نتورک مارکتینگ فعالیت می کنند


|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


آیا نتورک مارکتینگ به درد شما می خورد؟
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:12 | بازدید : 6899 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

آیا نتورک مارکتینگ به درد شما می خورد؟

همه می توانند در نتورک مارکتینگ شرکت کنند، اما لزوما همه کس در آن موفق نمی شوند افراد موفق آنهایی هستند که ویژگی ها و پتانسیل درآمد قوی نتورک مارکتینگ را درک می کنند و حاضرند برای موفقیت بهایش را بپردازند. اینگونه مشاوران موفق دل به دریای موانع و مشکلات می زنند. چنین افرادی میل وافری به موفق شدن و نیز پشتکار فراوانی دارن. اینان کسانی هستند که اجازه نمی دهند دیگران رویا هایشان را بدزدند.
اگر به دنبال ایجاد تغییر عظیم در درآمد و شیوه زندگی هستید، نتورک مارکتینگ مناسب شماست. اما باید اراده کنید که از حاشیه امنتان بیرون بیایید و دست به انجام کارهایی بزنبد که انجام آن برایتان نآشناست. برای اینکه موفق شوید، باید به انجام کارها یی بپردازید که 90% مردم میلی به انجامشان ندارند. باید کارها را متفاوت با سایریت انجام دهید.
آیا به امور زیر علاقه مندید؟
1. آزادی و امنیت مالی . داشتن زندگی رویایی و دانستن اینکه درآمدتان حتی بعد از آنکه دست از کار بکشید ادامه خواهد داشت، از آن پس شما نه به خاطر احتیاج به درآمد بلکه به دلیل لذت بردن از کارتان فعالیت می کنید
2. وقت کافی برای انجام دادن کارهای مورد علاقه تان داشته باشید. با شغل یا کارتان ازدواج نکرده باشید و بتوانید اوقا زیادی را با عزیزانتان سپری کنید
3. بتوانید سفر کنید و همه جا را ببینید.
4. بتوتنید افرادی از سرتاسر دنیا را ببینید و طرح دوستی صادقانه با افرادی بریزید که مایل هستند صرفنظر از نژاد و مذهب از شما حمایت و به شما کمک کننند
5. زندگی شایسته ای برای همسر و فرزندانتان فراهم کنید
6. آرامش ذهنی داشته باشید.
اگر دستیابی به موارد یاد شده برایتان لذت بخش است و مایل هستید برای مدت کوتاهی سخت تلاش کنید و از تجربه لیدر های موفق پیروی کنید، پس نتورک مارکتینگ می تواند خواسته شما را برآورده کند. در نتورک مارکتینگ شکست وجود و معنا ندارد فقط افرادند که ممکن است کار را ترک کنند و دست از تلاش بکشند


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


چگونه طرح بازپرداخت یک شرکت را بررسی کنیم؟
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:11 | بازدید : 1098 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

چگونه طرح بازپرداخت یک شرکت را بررسی کنیم؟

مهمترین وجه بررسی یک شرکت ، بررسی طرح بازپرداخت یا پورسانت دهی آن می باشد و اینکه مشاوران چگونه پورسانت و پاداش می گیرند.

 

تاریخچه کوچک

 

بعد از دو دهه از فعالیت سیستم های فروش مستقیم درب به درب Fuller brush man ،محبوبیت طرح های فروش چند سطحی در فاصله 1950-1960 رشد بسیاری پیدا کرد (shaklee-mary kay-amway) .طرحی که مشاوران نه تنها از خرده فروشی محصولات سود می کردند بلکه از فروش سازمانی که آنها جذب کرده بودند درآمد بدست می آوردند. قبل از وارد شدن کامپیوتر و تکنولژی به این عرصه محاسبه پورسانتها و مدیریت مجموعه برای شرکت ها بسیار مشکل بود. بنابراین در این شرکت ها فقط به مشاوران مستقیم شرکت اجناس فروخته می شد و این اشخاص اجناس را در سازمان فروش خود توزیع می کردند و وظیفه این افراد بود که مبالغ را در سازمان فروش جمع آوری کنند ، کمیسیون و پاداش ها را نیز بپردازند. امروزه به علت وجود کامپیوترهای قدرتمند و سیستم های پستی قوی دیگر احتیاجی به توزیع کنندگانی که مستقیم با شرکت در ارتباط هستند نیست.

 

بررسی

 

در هنگام انتخاب یک شرکت مهمترین نکته نوع طرح پورسانت دهی آن می باشد، اینکه آیا این طرح موجب رسیدن توزیع کنندگان به هدف های مالیشان می شود یا خیر.شما می توانید موارد زیر را برای بررسی یک طرح بازپرداخت بکار ببرید اینکه آیا طرح منصفانه ایست یا....

 

1.      آیا شما به راحتی می توانید وارد این شرکت و طرح درآمد زایی آن شوید؟ شما باید یک کیت شروع را به قیمت منصفانه و پایین تهیه کنید.

 

2.      آیا شما می توانید از فروش محصولات سود خرده فروشی کسب کنید قبل از آنکه پورسانت سازمانی بگیرید؟

 

3.      آیا شما شخصا از اسپانسر شدن دیگران پاداشی دریافت می کنید؟

 

4.      آیا توجه شما بیشتر بروی فروش محصول به مشتری نهایی می باشد تا بروی سازمان فروشتان؟

 

5.      آیا شما به خاطر حمایت و آم زس سازمانتان پورسانت در یافت می کنید؟

 

6.      آیا شما به خاطر فروش های شخصی بالاتر پاداش دریافت می کنید؟

 

7.      آیا شما برای داشتن گروهی با تعداد افراد بیشتر پاداش در یافت می کنید؟

 

8.      آیا شما به خاطر حفظ فروش ماهیانه تان پاداش دریافت می کنید؟

 

9.      آیا پلن افرادی که رده های جدید کسب می کنند به رسمیت می شناسد؟

 

10. آیا پلن پاداش های غیر پولی مثل ماشین و مسافرت پیشنهاد می کند؟

 

11. آیا امتیازات ماهیانه ای که شما برای حفظ سطح خود باید داشته باشید منطقی می باشد، یا هیچ وقت قابل دسترس نیست؟

 

 

 

در اینجا سه خصوصیت دیگر طرح های بازپرداخت ارائه می شود که شما را در جهت نادرستی هدایت می کند

 

1.      آیا پلن در مقابل مشاوران و توزیع کنندگانی که دلسرد و غیر مولد هستند کاری انجام می دهد

 

2.      آیا پلن شما را به تشکیل انبار و سرمایه گذاری ر محصولات تشویق می کند

 

3.      آیا پلن بروی تدبیر و اندیشه و راههایی برای فریب تاکید دارد تا فروش محصول



|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


پرهیز از کالاهای تقلبی
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 18:5 | بازدید : 468 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

پرهیز از کالاهای تقلبی

دیر یا زود کالا های تقلبی رایج توسط مراجع قضایی یا هر شخص دیگری توقیف می شوند. بهتر است که شما هم قید چنین محصولاتی را بزنید. کالاهای تقلبی اغلب از طریق شکایاتی که در مورد برچسب، تبلیغات و بروشورهای تبلیغاتی این کالاها می شود، شناسایی می شوند. راهنمایی هایی که ممکن است در تشخیص کالای تقلبی موثر باشند در زیر آمده است:

1.       ادعاهایی مبنی بر اینکه این کالا نوعی «درمان مرموز» است. عباراتی توصیفی نظیر «معجزه» ، «جادویی» ، «دوای معجزه آسا» و «کشف تازه» شک برانگیز هستند.

 

2.       کالا هایی که با نام مستعار نظیر «سم زدا»، «تصفیه کن» و «نشاط آور» به توصیف تاثیرات آن کالا می پردازند. این کلمات مبهم هستند و محک زدنشان کار مشکلی است. لذا این واژه ها امکانی به شرکت می دهند تا محصولشان را موثر تر از آنچه هست بنمایانند.

 

3.       اعلام کنند که کالایی تاییدات رسمی بازرسی های علمی را گرفته است، در حالی که دلیل و مدرکی ارائه نشود یا تاریخ اعتبار آن گذشته باشد.

 

عقل سلیم خود را قاضی کنید: آیا کالا می تواند به وعده هایش عمل کند؟

 

نیازی نیست که شما یک بازاریاب حرفه ای باشید تا تصمیمات خوبی درباره کالا ها یا خدمات بگیرید . اما مراقب باشید که در دام شرکت هایی که تعاریف پر آب و تابی از محصولات و خدماتشان می کنند، در حالیکه هنوز بازار این محصولات یا خدمات به وجود نیامده، نیفتید. در این حرفه ادعا کردن کار آسانی است؛ بنابراین در مورد ادعاها از عقلتان کمک بگیرید. ممکن است یک شرکت مدعی شود که دارویی برای معالجه سرطان کشف کرده است، اما آیا احتمال دارد یک شرکت چنین کشفی را برای خودش نگه دارد؟ یا آن را از دسترس شرکت های بزرگ دارویی دور نگه دارد؟ ما امیدواریم که روزی درمانی برای سرطان پیدا شود، اما شک داریم که یک شرکت بازاریابی شبکه ای بتواند فروش آن را برای خود نگه دارد.

تاد اسمیت نماینده شرکت رکسل توصیه می کند: برای اینکه با ادعاهای دروغین و غلط وسوسه نشوید، عقلتان را بکار ببندید. مراقب باشید، ممکن است شخصی ادعای فروش کالایی کند اما در مورد واقعی بودن نیاز و تقاضای کالای پیشنهادی تحقیق کنید، آنگاه فکر کنید و ببنید آیا آن کالا با عقل جور در می آید.

 

کالاهای نامعقول نه تنها مردم را نسبت به این حرفه بدبین می کند، بلکه موجب کاهش اعتبار شرکت و حتی نابودی آن می شود. از چنین شرکت ها یا توزیع کنندگانی که به ترویج کالاها و خدمات فریبنده، دروغین و هیجان انگیز می پردازند، حذر کنید.

 

تاد می گوید: « در طول 10 سالی که در این حرفه بوده ام از کالاهایی که ادعاهای نامعقول دارند با خبرم، اما هنگامی که پای ارائه مدرک و آمار برای این کالا به میان میآید ، چیزی دستگیرتان نمی شود. این یک علامت خطر است.»

تاد مردم را مجبور می کند که حتی با وجود مدرک و سند به بررسی آن بپردازند.

 

اگر تحقیقاتی راجع به کالایی در یک دانشگاه معتبر (نه فقط توسط یک دکتر یا یک کلینیک) صورت گرفت، آنگاه با خیال راحت آن کالا را بپذیرید.

 

قابل ذکر است هم در گذشته و هم در حال شرکت هایی بسیاری در کشورمان بودند و هستند که کالاهایی با ویژگی های اشاره شده در بالا ارائه می دهند.

 


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


کالاهایمان را به چه کسی بفروشیم؟
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:53 | بازدید : 737 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

کالاهایمان را به چه کسی بفروشیم؟

 

مشتریان چه کسانی هستند؟ چه کسانی از این کالاها و خدمات استفاده می کنند؟ آنها را توصیف کنید. مهمتر اینکه، آیا این مشتری ها را می شناسید، دوست دارید که بشناسید یا موفق به شناختشان شده اید؟ برای مثال آیا بیشتر مشتریان را افراد مسن تشکیل می دهند ؟ اگر بیشتر مشتریان را خانمها ، مادران و زنان خانه دار تشکیل می دهند ، آیا به نظرتان در آن بازار موفق خواهید بود ؟ اینها سوالات مهمی هستند که می توانید برای روحیه و آرامش ذهنی خودتان به آنها پاسخ دهید ؛ اما دلیل دیگرش این است که  روی مشتریانتان شناخت داشته باشید و ببینید آیا با آنها سازگاری دارید. قرار نیست شما در چند ماه اول تجارتتان درآمد بالا داشته باشید  _ بازاریابی شبکه ای حرفه ی آهسته پولدار شدن است . در حقیقت بسته به وقتی که می گذارید و نیز کارایی تان در این تجارت، ممکن است است حداقل یک سال طول بکشد که درآمدی کسب کنید و یا بیشتر از پولی که بابت خرید کالاها و خدماتی که برای خود و خانواده تان می پردازید ، گیرتان بیاید.

بنابراین وقتی در ماه های نخست کارتان، شک و ترس بر شما غلبه می کند، احتمالاً کمیسیون شما آنقدر درشت نیست که بتواند در حفظ تعهد شما به تجارت موثر باشد . اما از این تست بازاریابی شبکه ای غافل نباشید : لذت ببرید! اگر افرادی را که در بازاریابی شبکه ای با آن ها آشنا می شوید دوست داشته باشید _ همان طور که با مشتریانتان برخورد می کنید با توزیع کنندگانی که در زیر مجموعه ی شما فعالیت می کنند برخورد کنید _ در آن صورت به احتمال زیاد به کار در این تجارت ادامه می دهید . وقتی شما به کاری که هم سخت است و هم گاهی اوقات نا امیدکننده ، نخواهید به عنوان سرکرمی نگاه کنید، احتمالاً خواهان یک آینده ی بلند مدت در بازاریابی شبکه ای نیستید .

در حقیقت هدف ما پرورش افرادی است که بتوانند در زندگی شخصی ، خانوادگی خودشان و دیگران آنقدر تغییر به وجود بیاورند که در نهایت منشا تغییرات مثبتی در جهان شوند . ما این افراد ((هدفمند)) را که واقعاً دوست دارند در زندگی دیگران تغییری به وجود بیاورند ، جذب می کنیم . یکی از دوستانم ، گری بیلینز (چنین آدمی است) وقتی اهمیت این مسئله را شنید ، هنوز سردرگم بود . اما حالا این مسئله دلیل اصلی فعالیتش است _ کارش را دوست دارد درآمد کسب می کند و حتی مشتاقانه انتظار درآمد های بالاتر را می کشد . اما این هدف تغییرات زیادی را در زندگی افراد به وجود آورده است . حتی بسیاری از آنها گفته اند: «اگر در این کار هیچ پولی هم دریافت نمی کردیم ، تحت هیچ شرایطی دست از کار نمی کشیدیم » نتورک مارکتینگ نه تنها سرگرم کننده است بلکه رضایت شخصی را هم به همراه دارد.

دو مورد از رضایت بخش ترین ثمرات این حرفه اینهاست :دریافت جملات و نامه های تشکر آمیز از مردم و لذتی که در نتیجه ی دیدن رشد دیگران و موفق شدن آنها در زندگیشان به انسان دست می دهد.


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


هیچ چیز نمی تواند جایگزین” کیفیت” شود
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:52 | بازدید : 567 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

هیچ چیز نمی تواند جایگزین” کیفیت” شود

اگر شرکتی از کیفیت کالاهایش بکاهد ، به خاطر طمعش دچار مشکلات اساسی می شود . احتمالاً چنین شرکت هایی به منظور پول پارو کردن تشکیل شده اند، نه برای اینکه به مشتریان خدمات درستی ارائه دهند . بازاریابی شبکه ای دقیقاً حرفه ای است که راه برای “تقلید کردن” در آن باز است . به محض اینکه شرکتی دنیا را با جدیدترین محصولش از طریق اینترنت آشنا می کند ، شرکت های دیگر شروع به تولید کالای مشابه آن می کنند. اما اغلب اوقات فقط کالاهای اصلی هستند که از لحاظ کیفیت کنترل می شوند. از شرکتی که روی کیفیت کالاها و خدماتش سرمایه گذاری نکرده است، اجتناب کنید. شما می توانید با اطمینان حاصل کردن از اینکه کالاها یا خدمات گارانتی دارند و کنترل شده اند وتاییدیه گرفته اند ، کیفیت آنها را ارزیابی کنید .

مطمئن شوید که کالا یا خدمات مورد نظر گارانتی دارد

وقتی مشتری ها بگویند که کالاها و خدمات ارائه شده به درد نخور هستند و بخواهند پولشان را از شرکت پس بگیرند ، آنگاه چه اتفاقی می افتد ؟ در چنین مواردی ، بهترین شرکت های بازاریابی شبکه ای از سیاست پس گرفتن یا باز خرید کالاها حمایت می کنند . زیرا کالاها و خدماتشان گارانتی دارند و بدون هیچ سوالی پول مشتری را پس می دهند . این نشانه ی یک شرکت معتبر است . مطمئن شوید که کالاها و خدمات شرکتی که قصد دارید در آن فعالیت کنید گارانتی دارد. از آنها بخواهید که متن سیاست باز پس گرفتن کالاها را شخصاً ببینید.

 درجه ی اطمینان کالا را بررسی کنید

از تیم مدیریتی شرکت بپرسید :”چطور می توانم مطمئن شوم که این کالاها امن و مطمئن هستند؟ “ یقیناً مشتریان شما قبل از استفاده ی مکمل های غذایی و قرص های کنترل وزن سوالاتی راجع به آنها می کنند. والدین می خواهند قبل از اینکه بچه هایشان از اسباب بازیهای آموزشی استفاده کنند ، از چند و چونشان با خبر و از بی خطر بودنشان مطمئن شوند. در مورد امن بودن کالاهای شرکت  تحقیق کنید . به دنبال تاییدیه های دولتی یا تاییدیه انجمن خصوصی در خصوص کنترل کالاها باشید . به راحتی جملاتی را که راجع به تدابیر امنیتی شرکت گفته می شود نپذیرید . در صورت امکان ، تولید کننده ی کالا را ببینید و از او سوالاتی راجع به آزمایش ، دوام و بی خطر بودن آن کالا بپرسید . به ندرت اتفاق می افتد که یک شرکت بازاریابی شبکه ای چنین اطلاعاتی را از توزیع کنندگان و مشتریانش دریغ کند .

دکتر الیزابت یتلی ، کارمند قسمت مواد غذایی خاص شرکت FDA ،توصیه می کند : “طبیعی بودن کالا الزاماً دلیل ایمن بودن آن کالا نیست . قارچ های سمی را در نظر بگیرید ؛ طبیعی هستند .” اگر از ایمن بودن کالایی مطمئن نباشید ، احتمالاً تمایلی به بازاریابی آن کالا ندارید .

چقدر باید در مورد کالاها یا خدمات آموزش ببینید؟

در بازاریابی شبکه ای هر چه کالا یا خدمت ساده تر باشد ، بهتر است . توضیحات پر طول و تفصیل برنامه های آموزشی از حوصله ی توزیع کنندگان خارج است . و اگر لازم باشد که افراد توانایی ها یا مهارت های ویژه ای (حالا چه در مورد خود کالاها یا خدمات و چه در مورد نحوه ی استفاده از آنها بیاموزند ، راهش این نیست ! اما خب منطقاً شما باید کمی آموزش ببینید .

 



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


صاحبان و وضعیت مالی شرکت
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:51 | بازدید : 702 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

صاحبان و وضعیت مالی شرکت

اگر چه جی ون اندل و ریچ دوس در سال 1949 با پول مختصری شرکت AMWAY  را تاسیس و کارشان را از یک گاراژ شروع کردند، اکنون تاسیس یک شرکت بازاریابی شبکه ای پول هنگفتی نیاز دارد. مایکل شفیلد ، که تاکنون به بیش از 3000 شرکت بازاریابی شبکه ای مشاوره داده ، معتقد است تاسیس یک شرکت نیازمند حد اقل 250000 دلار است و البته برای بقا به بیش از اینها نیاز است . وی در توضیح این مسئله می گوید « امروزه بازاریابی شبکه ای به تجارتی تبدیل شده است که صاحبان این شرکتها را نه یک شبه بلکه آهسته آهسته به سود می رساند. و واقعیت این است که شرکتی که می خواهد در محیط تجارتی امروز رقابت کند، برای ادامه دادن به فعالیتش بین 500000 دلار تا یک میلیون دلار سرمایه لازم دارد .» پس بانکی که بشود به آن تکیه کرد کجاست ؟ چه کسی تامین کننده ی بودجه ی شرکت یا شرکت های مورد نظر شماست ؟ آیا سرمایه گذاری به عهده ی شخص خاصی است یا به عهده ی گروهی از سرمایه گذاران، یا یک سازمان یا یک موسسه ؟ جواب هر کدام از این سوالات یا مجموع آنها می تواند برای شما قانع کننده باشد. آنچه برای شما اهمیت دارد، دانستن این نکته است که چه کسانی حامی این تجارت هستند و اینکه آیا ارزش ها ، علایق و اصولشان با عقاید شما سازگاری دارد یا خیر؟

در مورد خاصی ، به دست آوردن این اطلاعات کار آسانی نیست . اما این بدان معنا نیست که شما نباید سوال به این روشنی را بپرسید که «:صاحب این شرکت چه کسی است ؟» اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای شرکت های خصوصی هستند و ممکن است این قبیل اطلاعات را رو نکنند . البته ممکن است این مسئله موجب شود که شما از خودتان بپرسید که «چه چیزی را می خواهند قایم کنند ؟» اگر آنها اسامی صاحب یا صاحبان شرکت را به شما نگویند ، احتمالاً از دادن اطلاعات دیگر هم سر باز می زنند . امروزه اکثر شرکت های سعی می کنند همه ی اطلاعات را بدهند.

شما نمی توانید با یک آدم بد ، معامله ی خوبی انجام بدهید . ممکن است در ابتدا خوب شروع کنید ، اما بالاخره تا قبل از پایان معامله، آن فرد بد زهرش را می ریزد و باعث تکدر خاطر یا سر درد شما می شود.

در ارزیابی یک شرکت بازاریابی شبکه ای ، شناخت نیت اصلی صاحبان مهم تر از هر عامل دیگری است . تام شرایتر ،«آل بزرگ»، نویسنده و مربی بازاریابی شبکه ای و یکی از صاحبان شرکت Nutritional for International  می گوید : «تنها چیزی که در بررسی یک شرکت بازاریابی شبکه ای واقعاً به درد شما می خورد ، دانستن نیت اصلی صاحبان شرکت است . وقتی شرکتی با مشکل مواجه می شود شرکت یکی از این دو کار را انجام می دهد:« پول را بر می دارد و فرار می کند یا اینکه زحمت میکشد و مشکلات را حل می کند تا شرکت دوباره راه بیفتد .». ال بزرگ ادامه می دهد: « حالا چطور صاحبان شرکتها را بشناسید ؟ متاسفانه کار آسانی نیست . اما می توانید از توزیع کنندگان ، کارمندان و فروشندگانی که مدت هاست در شرکت کار می کنند ، اطلاعات کسب کنید .» با وجود این اگر قصد ورود به شرکتی تازه تاسیس را دارید ، این شرکتها توزیع کنندگان و کارمندان قدیمی ندارند که سوالاتتان را از آنها بپرسید که آیا صاحب یا صاحبان شرکت در گذشته کجا کار می کرده یا آیا قبلاً شرکتی داشته اند. و سپس از فردی که صاحبان شرکت را می شناسد سوالاتتان را بپرسید.

وضعیت مالی شرکت

بهترین راه برای ارزیابی وضعیت مالی یک شرکت این است که آخرین صورت وضعیت های مالی آن شرکت را ببینیم . اما در اکثر موارد این گونه صورت وضعیت ها سندی نیست که بشود به آن تکیه کرد ، مگر اینکه آن شرکت دولتی باشد؛ در آن صورت می توانید اطلاعات مالی را از طریق اینترنت یا شاید موسسه های مربوط جمع آوری کنید . شرکت های دولتی اغلب اطلاعات مالی شان را بر روی سایت اینترنتی شان می گذارند . شرکت های خصوصی اغلب اوقات از فاش کردن این اطلاعات امتناع می کنند. با این حال از آنها بخواهید !

بیل پایک بزرگ می گوید اگر قصد داشت وارد شرکت بازاریابی شبکه ای دیگری بشود ، تنها سوال مهم دیگری که حتماً به دنبال جوابش می گشت ، این است: « آیا شرکت برای بقایش باید این یک هفته ی آتی را زور بزند؟» این اتفاق به ندرت اتفاق می افتد : بیل یکی از توزیع کنندگان شرکت youngevity است و درآمد زیادی دارد. این شرکت در کار فروش کالاهای ضد پیری است که برای« پاکسازی پوست، درمان سوختگی، پرورش اندام و زیبایی » مصرف می شوند.

بیل می گوید :« کلید ارزیابی یک شرکت این است : شرکت دولتی قانوناً ملزم است گزارشی از فعالیتش ارائه دهد. اگر یک شرکت غیر دولتی نخواست که شما را از چنین اطلاعاتی مطلع کند ، دست از تحقیق نکشید . مهم است که بدانید چه چیزی را از شما پنهان می کنند.»

سوالات دیگر برای تحقیق در مورد شرکت ها :

* دیون شرکت چه چیزهایی است ؟

* آیا میزان اعتبار شرکت خوب است؟

این سوالات می تواند به شما در تصمیم گیری برای ورود (یا عدم ورود) به یک شرکت کمک کند .

نظرات



|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


تحقیق درمورد صاحبان شرکت
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:50 | بازدید : 826 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

تحقیق درمورد صاحبان شرکت

دیل مالونی در مورد ورود به شرکت Consumer express (شرکتی که پیشگام شرکت Nutrition for life inter national بود) نگرانی هایی داشت. او سالهای زیادی را صرف ساختن مجموعه ای شامل بیش از 8000 نفر در سازمان دیگری کرده بود. اما یک روز آن شرکت برای همیشه منحل شد. دیل می گوید: « عدم صداقت و مدیریت بد شرکت موجب از هم پاشیده شدن آن شد» بسیاری از افراد مجموعه اش از وضع پیش آمده عصبانی بوده اند و در حالیکه او در انحلال شرکت هیچ نقشی یا تقصیری نداشت، بعضی از افراد او را مقصر می دانستند. حتی دو نفر از ایشان که به زعم خودشان با قطع ناگهانی درآمدشان به خاک سیاه نشسته بودند، دیل را تهدید به مرگ کردند!

در آن زمان دیل دوره سختی را در زندگیش می گذراند اما زندگی دیل پر بود از داستان های غم انگیز. وقتی نوجوان بود به فلج اطفال مبتلا شده بود و برای بدست آوردن سلامتی اش، با بیماری اش مبارزه کرده بود. او و تازه عروسش آپارتمانی را که در آن زندگی می کردند پس دادند، چون دیل نمی توانست از عهده اجاره 425 دلاری آن برآید و قبل از اینکه دوباره وارد یک شرکت بازاریابی شبکه ای شود، (به گفته ی خیلی ها «یک اقدام احمقانه») 350 هزار دلار بدهی بالا آورده بود. اما بازاریابی شبکه ای دقیقاً چیزی بود که دیل برای موفق شدن به آن نیاز داشت. و درست وقتی که دیل داشت به آزادی مالی می رسید، شرکت از هم پاشید!

دیل مالونی به خوبی می دانست که خود بازاریابی شبکه ای هیچ عیب و ایرادی ندارد. او فقط باید شرکت درستی را پیدا می کرد. اما این بار فرق داشت. حالا او تصمیم گرفته بود که وقت بگذارد و قبل از اینکه خودش و بسیاری افراد دیگر را به شرکت جدیدی متعهد کند، در مورد آن شرکت خوب تحقیق کند. دیل با اشاره به خاطرات گذشته اش می گوید: «بین ماه های آوریل و ژوئن سال 1985 در مورد 50 شرکت بازاریابی شبکه ای تحقیق کردم .» وقتی شرکت Consumer Express در شهر لیک چارلز در ایالات لوییزیانا را پیدا کرد، از انتخابش کاملاً مطمئن بود. شرکت فقط 9 ماه بود که فعالیتش را شروع کرده بود.دیل در توضیح میگوید :«اولین چیزی که برایم اهمیت داشت ، صداقت و درستی تیم مدیریتی بود . بنابراین قبل از ورودم به شرکت شخصاً به لیک چارلز رفتم تا صاحبان شرکت را از نزدیک ببینم و در موردشان تحقیق کنم . لیک چارلز شهر کوچکی است بنابر این دوری در شهر زدم و از مردم سوالاتی در مورد بنیانگذاران شرکت پرسیدم و خوشبختانه نتیجه مثبت بود کسانی که آنها را می شناختند درستکار بودن آنها را تایید کردند.» دیل باشهامت با صاحبان شرکت در مورد تضمین دادن برای ادامه فعالیتشان ، عرضه ی کالاها و پرداختن به موقع درآمد توزیع کنندگان صحبت کرد. صاحبان شرکت قول عمل به این موارد ر ا دادند واگر چه دیل می دانست که هیچ تضمینی وجود ندارد ، حرفشان را باور کرد.

دیل در عرض سه یا چهار ماه فعالیت در این شرکت به بهترین توزیع کننده ی آن تبدیل شد! او بیش از 15 سال است که در این شرکت موقعیتش را حفظ کرده و امروز بیش از 40 هزار نفر در سرتا سر دنیا در سازمان فروشش مشغول به کار هستند. با وجود این هیچگاه به بازنشستگی فکر نمی کند. در سال 1998 او کتابی نوشت با عنوان می توانستم از 7000000000 دلار بگذارم اما این کار ر ا نکردم ! که شرح حال تجربیات اوست در بازاریابی شبکه ای . دیل در سال 2000 ،65 ساله شد و عجیب انکه هنوز هم 70 ساعت در هفته کار می کند. او می گوید :« این تجارت به شما تا بخواهید پول می دهد اما همه ی فکرو ذکرتان نباید پول باشد تا موفق شوید .من در این تجارت دارم روی زندگی هایی تاثیر می گذارم که آنها نیز روی زندگی های دیگری و ... به همین ترتیب چه کسی حاضر می شود تجارت به این خوبی را کنا ر بگزارد؟»

اینکه مبادا شرکت تا خرخره در قرض باشد!

به ندرت پیش می آید که شرکتهای نتورک عاری از بدهی باشند. این مسئله طبیعی است. اندکی مقروض بودن بهتر از ته کشیدن موجودی است . بعد از اتمام موجودی شرکت فاتحه ی شرکت خوانده است. مشکلات وقتی شروع می شود که بدهی شرکت آنقدر باشد که شرکت نتواند برای ادامه دادن به فعالیت هایش میزان موجودی کافی را تامین کند . متاسفانه اگر شرکتی غیر دولتی باشد نمی توانید مطمئن شوید که آیا شرکت بدهی زیادی دارد یا نه ، مگر با تحقیق از فروشندگان شرکت مثلاً با پرسیدن سوالاتی مثل « آیا شرکت صورت حسابهای شما را به موقع پرداخت میکند؟» چون فروشندگان غالباً با هم راجع به چند و چون کار شرکت ها صحبت می کنند. اگر شرکت برای پرداختن کمیسیون مشتریاتپن خود به موقع عمل نکرده ، واضح است که وضع مالی شرکت وخیم است یا احتمالاً اکثر موجودی اش را صرف پرداخت بدهی هایش کرده است . اگر شما به این نتیجه رسیدید که کارنامه ی پرداخت کمیسیون شرکت ضعیف بوده است ، به احتمال زیاد باید در اینکه آیا شرکت کمیسیون شما را به موقع پرداخت خواهد کرد تردید کنید.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


دانستن فلسفه ی شرکت
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:49 | بازدید : 627 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

دانستن فلسفه ی شرکت

پول، چه به صورت سود یا چک حقوقی و یا مزایا برای مشتریان فعال، دلیل کافی و مناسبی برای وجود یک شرکت و پیوستن شما به یک شرکت نیست. باید برای ساختن تجارتی موفق ، سخت تلاش کنید. بر خلاف تجارت سنتی ، قبل از رسیدن به یک درآمد انفعالی ، شما باید فقط برای چند سال سخت کار کنید؛ اما اشتباه نکنید: شما فقط زمانی سخت کار خواهید کرد که بخواهید موفق شوید.

با توجه به آنچه گفتم، کمی در مورد اینکه چه چیزی شما را وادار به انجام کار سخت می کند فکر کنید... به نظرتان اگر هر روز با تجارتتان، افرادی که در آن هستند، کالاها و خدماتی که ارائه می شوند و وجود مشتریان با هیجان برخورد کنید، کارها آسان تر نمی شود ؟ اگر شخصاً با انگیزه ی فراوان بتوانید بهترین کار ممکن را انجام دهید، عالی نخواهد بود؟ آیا دانستن این مسئله که کار شما چیزی فراتر از پول است، در آسانتر شدن مشکلات به شما کمک نخواهد کرد _ اینکه کار شما کمک به مردم است تا زندگیشان را با هدف یک زندگی بهتر تغییر دهند ؟

ما حدس می زنیم که پاسخ شما به همه ی سوالات بالا مثبت است. بنابر این زمانی که شما بدانید که صاحبان شرکت مورد احترام شما و احتمالاً مورد تحسین شما هستند و مطمئن شوید که شرکت از لحاظ مالی تعهد دارد، حالا دیگر نوبت بررسی اهداف شرکت است.

دانستن اهداف شرکت

ماموریت شرکت چیست؟ اگر هدف شرکت صرفاً به دست آوردن پول زیاد باشد، ممکن است به این هدف برسد اما شرکت دیری نخواهد پایید. تمامی افراد باسابقه و سرشناسی که ما آنها را می شناسیم ، پول را تنها انگیزه ی خود برای کار سخت بازاریابی شبکه ای ندانسته اند . اکثر آنها معتقدند که پول در آغاز عامل اصلی انگیزه ی آنها بوده است_معمولاً به این دلیل که آن موقع آنها پولی نداشته اند_اما وقتی به درآمدی رسیده اند دیگر پول عامل اصلی فعالیتشان به حساب نمی آید . افرادی که در بازاریاب شبکه ای لیدر می شوند، با نگاه کردن به اهداف بزرگ شرکت هیجان و انگیزه ی روزانه می گیرند.

نتورک مارکترها باید همگام با هدف شرکت پیش روند. جیم بروس توضیع کننده ی شرکت SBCA  واقع در پامپا نویچ فلوریدا (این شرکت در کار بازاریابی مجموعه ای از مزایا برای مشتریان _مثل خدمات قانونی ، خدمات مربوط به وسایل نقلیه و غیره _ برای شرکت های کوچک و داخلی است) توصیه می کند :«مطمئن باشید که هدف شرکت با اصول و ارزش های شما همخوانی دارد. هر ناهماهنگی بین اهداف شرکت و ارزش های شما موجب بی انگیزگی شما می شود. انگیزه که موجب پیشرفت زندگی فرد می شود، کلید موفقیت در بازاریابی شبکه ای است و اگر شما از اهداف شرکت خوشتان نیاید، به تدریج انگیزه تان را از دست خواهید داد . شرکتی را انتخاب کنید که هدفش شما را به وجد بیاورد و مطابق با ارزش هایتان باشد.»

از زبان زیگ شما باید هدف و اصولی داشته باشید که بر اساس آنها عمل می کنید به علاوه باید زندگیتان را بر اساس آن هدف و اصول بنا کنید وقتی تصمیم می گیرید که وارد یک شرکت بازاریابی شبکه ای شوید یا فردی را وارد سازمان فروشتان کنید مطمئن باشید که اصول و قواعد شما دست نخورده باقی مانده اند. اصول و ارزشهایتان را فدای هیچ چیز نکنید!

سال ها پیش، در روزگار سختی ما یک پست کلیدی به یک فرد مشخصی که از پیشینه ی فوق العاده خوبی برخوردار بود، پیشنهاد کردیم. او ما را با این ایده خام کرد که می خواهد شرکت کوچکی داشته باشد تا صاحب نفوذ باشد. ما با بعضی از نظراتش مخالفت کردیم وبا وجود این، چون سابقه اش در دنیای تجارت بی سابقه بود، روی ترسمان سرپوش گذاشتیم و از او دعوت به همکاری کردیم. چند ماهی ما را فریب داد. بعد وقتی دستش رو شد، فهمیدیم که به جای حلال مشکلات، کسی را به جمع خود راه داده ایم که مشکل می تراشد. با ناراحتی _اما عاقلانه_عذرش را خواستیم و بعد بنا کردیم به درست کردن ویرانه ای که پشت سرش جا گذاشته بود. این تجربه مصداق بارز این مثل است :« با یک آدم بد نمی شود خوب تا کرد.» بنابر این هر گاه می خواهید شرکتی انتخاب کنید، با دقت تیم مدیریتی و فلسفه ی شرکت را بررسی کنید. مطمئن شوید شرکتی که انتخاب می کنید از همه لحاظ مناسب است.

مطالعه ی رویه ها و خط مشی های شرکت

از یک شرکت بازاریابی شبکه ای قانونی و حرفه ای به طور طبیعی انتظار می رود که بر اساس یک سری اصول و رویه ها فعالیت کند. به طور کلی این اصول باید در راستای حمایت از توزیع کنندگان و دوام شرکت باشد. با این وصف، قبل از وارد شدن به یک شرکت از قوانین آن مطلع شوید و اگر آن قوانین مطابق خواست شما نیست و نمی توانید با آنها کنار بیایید، شرکت دیگری را انتخاب کنید. به علاوه تحقیق کنید ببینید قوانین شرکت فقط برای ظاهرسازی است (شاید فقط برای راضی نگه داشتن مسئولان ) یا شرکت واقعاً به آنها عمل می کند. از شرکت بخواهید که آخرین نمونه ی اعمال سیاست هایش را به شما نشان دهد.در این خصوص از حامی تان هم اطلاعات کسب کنید.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


چه شرکتی را انتخاب کنیم؟
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:48 | بازدید : 597 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

چه شرکتی را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک شرکت بازاریابی شبکه ای مثل انتخاب دسر بعد از غذاست. می پرسید چطور ؟ در هر دو مورد شما گزینه های بسیاری دارید که می توانید قبل از انتخاب هر کدام وقت کامل بگذارید. کدام بهتر است؟ کلوچه ی سیب؟ کیک؟ بستنی؟ میوه ی خامه دار؟ اولین کار این است که انتخابها را محدود کنید؛ همه را با هم که نمی توانید بخورید.

برای انتخاب یک شرکت بازاریابی شبکه ای هم باید دقیقاً همچین کاری بکنید. از چه محصولی خوشتان می آید؟ لوازم بهداشتی؟ لوازم آرایشی؟ محصولات فرهنگی؟ محصولات غذایی؟ خدمات (گوناگون)؟ تمامی این حوزه ها برای توزیع از بازاریابی شبکه ای استفاده می کنند. اگر می خواهید یکی را انتخاب کنید باید معین کنید که کدام یک را بیشتر از بقیه می پسندید. کدام یک نظرتان را گرفته است؟ کدام را با جان و دل قبول دارید؟

بعد از محدود کردن انواع دسرها،تازه باید تصمیم دیگری هم بگیرید. فرض کنیم از بین انواع دسرها، کیک را انتخاب کرده اید. بسیار خوب! اما چه کیکی ؟ شکلاتی؟ دو لایه یا ساده؟ این مرحله در هر تصمیم گیری سخت ترین قسمت کار است؛چون کیکی که انتخاب می کنید باید واقعا شما را _لا اقل تا دسر بعد_راضی نگه دارد.

فرض کنیم بعد از کلی فکر وبررسی، تصمیم گرفته اید که به توزیع محصولات فرهنگی بپردازید.عالی است. اما محصولات فرهنگی شامل انواع و اقسام محصولات جذابی می شود که همگی از طریق بازاریابی شبکه ای قابل توزیع اند حالا می رسید به همان تصمیم نهایی و دشوار. می خواهید به توزیع کدام محصول فرهنگی بپردازید؟ کتاب یا فیلم؟ شاید هر دو، اما شاید مذهبی و غیره؟ شاید هم علاقه مند به توزیع اسباب بازی های آموزشی باشید. شاید هم دوست داشته باشید توزیع کننده ی همه ی اینها باشید. در این صورت باید به شرکتی ملحق شوید که عرضه کننده ی محصولات متنوعی باشد.

هشدار بعضی افرادی به رغم نهی شدید افراد متخصص و منع بسیاری از شرکت ها ، با بیش از یک شرکت بازاریابی شبکه ای همکاری می کنند. اینکار مانع از استفاده ی موثر و کارآمد شما از وقتتان می شود زیرا باید درباره ی دو شرکت یا دو یا چند محصول اطلاعات کسب کنید. به علاوه ، ممکن است در برنامه هایتان تداخل به وجود بیاید؛ مثلاً ممکن است هر دو شرکت در آخر هفته برنامه ی مهمی را اجرا کنند.

انتخاب کردن دسر مورد علاقه تان به اندازه تصمیم گیری درباره ی آینده تان در تجارت بازاریابی شبکه ای اهمیت ندارد و انتخاب کردن شرکت بازاریابی شبکه ای مورد پسندتان به اندازه ی انتخاب دسر شوخی بردار نیست! درست است که هر دوی اینها به هم شبیه اند، اما فقط در ظاهر. در انتخاب دسر، چه خوب و چه بد بالاخره چیزی «بدست می آورید» ، اما در انتخاب شرکت بازاریابی شبکه ای اگر خطا کنید، دست به ریسک زده اید که چه بسا از دست دادن پول، عزت نفس، منافع و شاید حتی اعتبارتان منجر شود.

ورود شما به سیستم بازاریابی شبکه ای یک شرکت ممکن است یک تصمیم سرنوشت ساز در زندگیتان باشد و خودتان هم این را ندانید. سالانه هزاران نفر بازاریابی شبکه ای را به صورت پاره وقت شروع می کنند اما بعد از دو_سه سال متوجه می شوند که مایل اند آنرا به عنوان حرفه ی اصل شان انجام دهند. اگر چنین اتفاقی برای خود شما هم بیفتد، بسیار خوشحال خواهید شد وقت گذاشته اید و به فرصت های موجود در این حرفه توجه کرده اید. انتخاب کردن شرکت قبل از سنجیدن همه ی جوانب الزاماً کار نادرستی نیست. در واقع اکثر مردم به همین شکل وارد بازاریابی شبکه ای می شوند. چنین افرادی کار تصمیم گیری را به شخص دیگری می سپارند. اما بسیار پیش آمده است که نتورکرهایی مکرراً شکست خورده اند و بعضی دیگر دائماً از این شرکت به آن شرکت پریده اند وبه دنبال فرصت مناسبی می گشته اند که ارزش صرف وقت و پول و اعتبارشان را داشته باشد.

ما به منظور کمک به شما در اتخاذ تصمیمی عاقلانه راجع به آینده تان در تجارت بازاریابی شبکه ای، در این درباره ی انواع صنایعی بحث خواهیم کرد که برای توزیع کالاها و خدماتشان اساساً به بازاریابی شبکه ای متکی هستند. همچنین ملاک هایی در اختیارتان خواهیم گذاشت تا با آنها صنعت دلخواه تان را انتخاب کنید. در ضمن به شما کمک می کنیم تا کارتان به تعویض پی در پی شرکت نکشد.

شرکت های بازاریابی شبکه ای  دائم می آیند و می روند ، اما صنایع مختلف (به استثنای معدودی) همیشگی اند. اگر تصمیم گرفته اید بازاریابی شبکه ای را تا آخر عمرتان انجام بدهید، مهمتر از هر چیزی، انتخاب یک صنعت دلخواه است که با رغبت و اشتیاق تمام در آن فعالیت کنید. وقتی شما صنعت مورد علاقه تان را انجام دهید، آن وقت حتی اگر هم در ادامه ی کار بخواهید شرکتتان را عوض کنید، احتمال رسیدن شما به اهداف شخصی و کارتان بیشتر خواهد بود.

برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، بازاریابی شبکه ای یک صنعت نیست، بلکه بسیاری از صنایع از بازاریابی شبکه ای به عنوان شیوه ای برای توزیع کالاها و خدماتشان استفاده می کنند.

همچنین بر خلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، دامنه ی بازاریابی شبکه ای بسیار وسیع تر است از شرکت های فروشنده ی «لوازم بزک و دزک» . صنایع مختلف بسیاری هم اکنون برای توزیع کالاها و خدماتشان از روش بازاریابی شبکه ای بهره می گیرند؛که از آن میان یکی یا چند تا هم احتمالاً خوشایند شما خواهد بود. به همین دلیل قطعاً بعضی از این صنعت ها برای شما جذاب تر از بقیه خواهد بود.

تقریباً هر صنعتی می تواند از بازاریابی شبکه ای استفاده کند و برخی از متخصصان بر این عقیده اند که سرانجام اکثریت صنایع این کار را خواهند کرد. هر قدر[عرضه ی] محصول یا خدمت ارائه شده از طریق بازاریابی شبکه ای آسان تر باشد، بهتر است؛ چون آموزش دادن نحوه ی بازاریابی و فروش آن به شبکه ای بزرگ و بین المللی از مشتریان فعال آسانتر خواهد بود. با این حال حتی محصولات و خدمات پیچیده، از قبیل سرمایه گذاری های مختلف و وام های تجاری نیز هم اکنون از بازاریابی شبکه ای استفاه می کنند.

«انجمن فروش مستقیم» (www.dsa.org) صنایع استفاده از بازاریابی شبکه ای را تحت 5 عنوان کلی دسته بندی می کند :

1-      محصولات خانگی/ خانوادگی : از قبیل لوازم آشپزی، قاشق و چنگال و مواد پاک کننده و شوینده و غیره.

2-      محصولات شخصی: از قبیل لوازم  آرایشی و بهداشتی، جواهر آلات و مواد مراقبت کننده ی پوستی

3-      خدمات /متفرقه / سایر از قبیل ارتباطات از راه دور، آموزش و خدمات اینترنتی

4-      محصولات مرتبط با سلامت: از قبیل مواد لاغر کننده ویتامین ها ومکمل های غذایی

5-      5-محصولات سرگرم کننده /آموزشی از قبیل کتب، اسباب بازی و بازیهای گوناگون

به هنگام انتخاب صنعت مورد نظرتان به مسئله ی سود دهی و اعتبار آن صنعت هم نظر داشته باشید. برخی از حرفه ها به سبب محصولات و خدماتی که عرضه می کنند سریعتر از دیگر حرفه ها تولید پول می کنند؛ بخصوص محصول یا خدمتشان منحصر به فرد باشد. با این حال، مواظب کالاها و خدماتی هم باشید که در کوتاه مدت ثروت کلان به دست می دهند؛ زیرا عموماً چنین کالاهایی سریعتر از سوی رسانه ها و مسئولین مربوطه مورد بازرسی و تفحص قرار می گیرد و احتمال دسیسه بودن طرح های آنها بسیار فراوان است.

عوامل متعددی در تعیین سودآور بودن این تجارت موثرند، از تیم مدیریتی شرکت گرفته تا طرح و نحوه ی بازاریابی و فروش و وقت گذاری شما و غیره. و به همین دلیل برخی صنایع از بقیه سودآورترند. با این حال بعد از مصاحبه با بسیاری از توزیع کننده های بسیار با انگیزه و آموزش دیده مشخص شد که بیشتر به محصولات و خدمات عرضه شده بستگی دارد. برای مثال به گفته ی تریولیس باند، نایب رئیس فروش و بازاریابی شرکت 2021 Interactive (این شرکت برای شرکت های بازاریابی شبکه ای امکانات کامپیوتری فراهم می کند)، « هر جور کالا یا خدماتی که مورد پسند بازار باشد، در بازاریابی شبکه ای سودآور خواهد بود». با این حساب ، صنایعی که محصولات یا خدماتشان با ارتقای کیفیت زندگی، زندگی خانوادگی، سلامتی، ضد پیری و تغذیه ی مناسب مرتبط است، می توانند جزء صنایع پولساز محسوب شوند.

محصولات رژیمی چطور؟ قطعاً بله. کیفتن جالی، معاون شرکت Advent communication  (دفتر مشاوره ی حقوقی مستقر در دالاس که 20 سال سابقه دارد و به شرکتهای فروش مستقیم از جمله شرکت های بازاریابی شبکه ای مشاوره می دهد) در این باره می گوید: «تقریباً همه به دنبال یک رژیم غذایی موثر و کارآمدند. محصولات مربوط به رژیم غذایی در بازاریابی شبکه ای خیلی خوب جواب می دهند، چون از هر 10 نفر، 8 نفر که هیچ نیازی به وزن کم کردن ندارند تصور می کنند که نیاز دارند! این بدین معنی است که همه مشتری اند!»

و چقدر خوشایند است وقتی دست روی صنعتی می گذاری که بازار خوبی پیدا می کند؛ بازاری که ارزش محصولات و خدماتتان را به خوبی می داند و از آنها واقعاً استفاده می کند. در آن صورت، شما نه فقط در زندگی مشتریانتان تحول ایجاد می کنید، بلکه از نعمت مشتریان همیشگی نیز برخوردار خواهید شد.

کلیفتن میگوید پیش بینی کردن اینکه چه صنایعی پر فروش می شوند و پرفروش باقی می مانند، دشوار است. وی در این باره توضیح می دهد :«در سال 1991 من گمان می کردم که ارتباطات از راه دور به اوج خود رسیده است، اما دقیقاً همان موقع شرکت اکسل از راه رسید و بازار عظیمی پیدا کرد. چند سال بعد مجموع عایدی سالانه ی اکسل متجاوز از 5/1 نیم میلیارد، آن هم فقط در ایالات متحد بود... یا مثلاً دستگاه های تصفیه آب را یادتان هست؟ نیم قرن روی قفسه ی مغازه ها خاک خوردند و فروششان انگشت شمار بود. اما خب در دهه ی 1980 شرکت National Sales Associates به مشتریان درباره ی مزایا و نحوه ی استفاده از این دستگاه ها آموزش داد و در عرض چند سال توانست یک-سوم دستگاه ها در ایالات متحد به فروش برساند! ... البته همیشه نمی توانید توقع چنین نتایجی را داشته باشید.



|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


انتخاب یک شرکت - قسمت دوم
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 16:5 | بازدید : 680 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

انتخاب یک شرکت - قسمت دوم

آن دو سوال قبلی را از خود بپرسید و محصولی را پیدا کنید که قیمتی منصفانه داشته باشد. اجازه بدهید به متغیر های دیگر محصول نگاهی بیندازیم.

آیا محصول منحصر به فرد و انحصاری است؟ به طور ایده آل شما خواستار محصولاتی هستید که تنها از شرکت شما قابل تهیه باشند. اگر محصولات شما از مغازه خرده فروشی و یا جاهای دیگر قابل خرید باشد، شما با کشمکش های بیشتری مواجه خواهید شد مگر آنکه قیمت محصول شما واقعا پایین تر باشد.

آیا مصرفی هستند؟ اینجا تبعیض قائل می شویم و فکر می کنیم محصولات مصرفی (غذاها، مواد خوردنی و غیره ..) در طولانی مدت بهتر از محصولات غیر مصرفی مانند فیلتر های آب یا جواهرات کار می کنند. می دانیم صنعت پر از مواد غذایی، محصولات خانه و پر از شرکت ها لوازم بهداشتی است ولی برای آن دلیلی وجود دارد. آنها جواب می دهند. اگر افراد شما شامپو، صابون یا به طور مداوم ویتامین مصرف می کنند( همانطور که اغلب افراد چنین می کنند) شما سفارشات دائمی بیشتری خواهید داشت. این به معنای ایجاد سرمایه بیشتر و پاداش های اضافی بیشتر برای شماست.

چه میزان از حجم ماهیانه ای از محصولاتی که بازاریابی می کنید، تولید می شود؟ این یک سوال مهم است زیرا میزان زیادی از سرمایه با مصرف شخصی اعضای شبکه خودتان به وجود می آید. البته بقیه از مصرف ماهیانه مشتریان به دست می آید. با افزایش میانگین ماهیانه، پتانسیل سود شما بیشتر خواهد بود.

فرض کنید شما در شرکتی هستید که تنها یک محصول ارائه می دهد که یک نوشابه انرژی زا به مبلغ 4000 تومان است و میانگین مصرف مردم از آن ماهیانه یک بطریست. با داشتن 100 عضو و مشتری در گروه شما، شما ماهیانه 400000 تومان فروش انجام می دهید و متعاقبا درصد مشخصی از آن را دریافت می کنید.

حال فرض کنید شما در شرکتی هستید که محصولاتی از قبیل نوشابه انرژی زا ، غذای آماده، مولتی ویتامین، لوازم بهداشتی و مکمل های رژیمی ارائه می دهد و سرمایه تولیدی از هر خانوار 100000 تومان است. با وجود همان 100 عضو و مشتری، شما فروشی بالغ بر 10 میلیون خواهید داشت. اگر بقیه فاکتور ها ثابت باشد، در شرکت های چند محصولی، سرمایه بیشتری کسب می کنید البته این به معنای آن است که سود بهتری هم دریافت خواهید کرد ولی به معنای آن نیست که شما نمی توانید از شرکت های تک محصولی سودی کسب کنید.

اگر محصول ماهیانه، سرمایه زیادی فراهم کند یا اگر مردم نیاز داشته باشند که ماهیانه مقادیر زیادی از آن را خریداری کنند، سرمایه بیشتر و سود بیشتری کسب می کنید. اما نکته اینجاست که هر چه میانگین ماهانه حجم محصول مصرفی بیشتر باشد، پتانسیل سود آوری شما نیز بیشتر خواهد بود.

این سوالات در مورد محصولات بهترین نکات مورد توجه در انتخاب یک شرکت است. رشد گروهی طولانی مدت و واقعی نیاز به محصول به وجود می آورد. طرح سود دهی، رهبری شرکت و فاکتور های دیگر همگی نکات ثانویه هستند.

در عرصه این شغل فرصت طلبان و مربیانی هستند که به شما می گویند: «محصولات مهم نیستند». آنها بر این تاکید دارند که طرح سود دهی است که باعث رشد می شود. اوایل ممکن است چنین چیزی تحقق یابد اما اگر محصولتان ارزشی برای مشتریان نداشته باشد شما نمی توانید کسب و کار خود را در طولانی مدت حفظ کنید.

در پایان برای انتخاب یک شرکت هرگز اصول اخلاقی و ادله خود را به خاطر کسی تغییر ندهید و اگر چیزی برای شما غیر منطقی وغیر اخلاقی به نظر می رسد، از آن بگذرید



|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


انتخاب یک شرکت - قسمت اول
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 16:4 | بازدید : 733 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

انتخاب یک شرکت - قسمت اول

شرکتی که شما به آن ملحق می شوید نقش مهمی در شانس رسیدن به موفقیت دارد. شما باید در ابتدا دو سوال از خود در مورد شرکت بپرسید. این کار تا حد زیادی کار شما را آسان می کند. هر شرکتی که به این دو سوال پاسخ مثبتی ندهد می تواند خارج از لیست شما قرار گیرد.

سوال اول: اگر شما در شبکه عضو نشوید، آیا این محصولات یا خدمات را در هر صورت خریداری می کردید؟

با خودتان صادق باشید.اگر جواب منفی است شرکت دیگری بیابید. اگر شرکتی که قصد عضویت در آن را دارید بر پایه محصولات بنیان نهاده نشده باشد . محصولات استفاده شخصی نداشته باشد، ابدا به نظر نمی رسد که شما بتوانید در این شرکت موفق شوید.

دوتا از اولین سوالاتی که از منظر نخستین باید در این رابطه پرسیده شود چنین است:

«آیا شما این محصولات را استفاده می کنید؟» و «آیا آنها مناسبند؟»

اگر شما نتوانید جواب مثبتی به آنها بدهید به نظر نمی رسد که شما بتوانید وارد آن شبکه شوید. حال اگر می توانید جواب مثبت بدهید، به سوال بعدی رجوع کنید.....

سوال دوم: آیا آن محصول یا خدمات را با چنین قیمتی خریداری می کنید؟ اگر شما در بازار آزاد برای این محصولات چنین هزینه ای پرداخت نمی کنید، به نظر نمی رسد دیگران بخواهند چنین کاری انجام دهند. فکر نکنید که مردم فقط بدین خاطر که ممکن است پاداشی دریافت کنند، برای یک محصول هزینه اضافی پرداخت می کنند. بارها و بارها زمان نشان داده است که مردم چنین کاری نمی کنند.

موفقیت شما در بازاریابی شبکه ای براساس رسیدن محصول به مشتری نهایی است، کسی که واقعا خواستار آن باشد و از آن استفاده کند. افرادی که برای گرفتن پاداش محصولاتشان را در خانه انبار می کنند، سرانجام با پرشدن خانه و انباری و خالی شدن حسابشان متوقف می شوند. افراد باید خواستار استفاده از محصول شما باشند و تمایل داشته باشند که هزینه آن را پرداخت کنند.

با محرک ها و وعده وعید ها گمراه نشوید و سعی نکنید محصولی را با قیمتی گرانتر بازاریابی کنید. درست مانند هر صنعتی، بازاریابی شبکه ای یک بخش کوچکی از فرصت طلبان شرور را هم در خود دارد. آنها در بزرگنمایی و ایجاد محرک های ثانویه بسیار خوب عمل می کنند و چیزی را خلق می کنند که به نظر قانونی است. اما این در واقع یورشی است که به دقت هماهنگ شده است.

برای مثال فرض کنید آنها شرکتی را تبلیغ می کنند که یک بسته نرم افزاری را 15000 تومان می فروشد. آنها قرارداد خوبی با یک شرکت نرم افزاری بسته اند که پول اضافی و دیگر چیز های خوب می دهد. سپس آنها نزد شما می آیند. شما متعجب می شوید: «15000 تومان برای یک بسته نرم افزار ساده» و می گویید :«آیا این گران نیست؟»

آنها در پاسخ می گویند: «احمق شده ای؟ همه این بسته را می خرند. به چک پاداش من نگاه کن. من ماه اول 4 میلیون تومان بدست آورده ام! این ما می خواهم آن را به 6 میلیون تومان برسانم»

در نظر شما 15000 تومان برای یک بسته نرم افزاری ساده مسخره می آید. اما 4 میلیون در ماه اول؟

شما به این فکر می افتید که اگر افراد دیگر این بسته را می خرند، باید چیز استثتایی باشد.

شما دقیقا با جنبه تاریک قضیه اغوا شده اید. طمع پول نقد فوری، مانند هاله ای از ابر چشم انداز قضاوت شما را پوشاند و شما اجازه داده اید حرص و طمع بر منطق شما غلبه کند.

کار بعدی که این فرصت طلبان انجام می دهند آن است که شما را قانع می کنند که سرمایه زیادی بر روی این کار صرف کنید. آنها این اطمینان خاطر را می دهند که شما شروع خوبی خواهید داشت و مانند یک راهبر شروع خواهید کرد. در اولین ماه خود کمک هزینه مسافرتی دریافت می کنید و از این قبیل حرفها... بنابراین شما 500،000 تومان از این بسته را خریداری می کنید. در اولین ماه 200،000 تومان پول نقد دریافت می کنید.

این 200 هزار تومان از کجا آمده است؟ از 500،000 تومان خودتان. اما شما به این فکر نمی کنید. زیرا سرگروه شما فقط آخرین چکش را به شما نشان داده و حالا او ماهیانه به جای 4 میلیون 8 میلیون می گیرد. چیزی را که او فراموش کرده است که ذکر کند آن است که او چنین پولی را از افرادی مانند خود شما که 500،000 تومان برای یک بسته ساده می دهید و در کنج خانه تان در حال خاک خوردن است، به دست می آورد.

حالا در سراسر شهر، مردم 500 هزار تومان از یک بسته ساده و به دردنخور نرم افزار که در حال خاک خوردن است را در کنج خانه هایشان دارند و آنها تب دعوت افراد جدید را دارند....افراد بیشتری ملحق می شوند...جلسات بزرگتر و بزرگتر می شود و ماشین تخت گاز می رود.

مردم دادن 15 هزار تومان را برای یک بسته ساده را ادامه می دهند. زیرا در رویایشان فکر دستمزد چند میلیونی را در ماه اول می پرورانند. با این حال دیر یا زود کسی می آید و می گوید: «آیا احمق شده اید؟ من با 15 هزار تومان می توانم یک کفش برای خودم یا بچه ام بگیرم»

اینجاست که محرک(تشویق به داشتن درآمد میلیونی) مانند یک لاستیک پنچر می شود. کشمکش از سطوح زیرین شروع می شود و لایه به لایه به بالا می رسد در انتها بسیاری از افراد 500 هزار تومان بسته نرم افزاری ساده در خانه دارند که حالا از روی ناچاری سعی می کنند آن را به نصف قیمت بفروشند. عجب دزدی و عجب تراژدی ای. همه اینها می توانست بوجود نیاید اگر فقط از خود می پرسیدید: «اگر من پاداش دریافت نکنم آیا برای این بسته ساده 15 هزار تومان پرداخت می کنم؟

اشتباه نکنید. این بدان معنی نیست که شرکت MLM باید محصولی به شما ارائه دهد که ارزانتر از جاهای دیگر باشد. این بدان معناست که این محصول باید با قیمتی عرضه شود که شما و دیگران تمایل داشته باشید هزینه آن را بپردازید و اینکه به مقدار لازم در سبد خرید شما قرار گیرد.

بنابراین این سوال را نپرسید که «آیا این ارزانترین محصول بازار است؟» بلکه در عوض بپرسید: «اگر من انتظار پاداش نداشته باشم آیا این محصول را می خرم؟» و «آیا این قیمت منصفانه است؟» من معتقدم اگر افراد این دو سوال را از خود بپرسند 90% مشکلات بعدیشان را حذف کرده اند.

در قسمت بعد به متغیر های دیگر محصول که باید در انتخاب یک شرکت مد نظر داشت می پردازیم



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 206
:: بازدید سال : 1239
:: بازدید کلی : 26987